Tuesday, February 24, 2009

Isnin yang santai...

Hari Ahad 22 Februari 2009 hari sukan sekolah Kakak dan Adik. Hanya Kakak yang join hari sukan sekolah. Itupun cuma untuk pertandingan kawat perbarisan. Adik lebih senang duduk bergolek-golek di depan tv bersama Abang di rumah daripada berseronok berpanas dengan kawan-kawan di padang sekolah. Apa lagi program kartun hari Ahad memang sukar dilepaskan. Kata Adik lagi, tak ada acara untuk tahap 1. Apa-apapun tahniah buat Kakak dan kumpulan Merahnya sebab berjaya memenangi tempat pertama perbarisan sukan tahun ini walaupun juara sukan keseluruhan jatuh kepada rumah Kuning.

Jadi, hari Isnin 23022009, sekolah Kakak dan Adik bercuti sempena hari sukan pada Ahad sebelumnya. Ibu pun bercadang nak release tension selepas dua hari kelas Sabtu Ahad yang turut ada midterm exam yang memenatkan (walaupun masih ada 3 assignments yang nak dihantar minggu ini pulak...hergh..) Jadi kami bertiga buat topeng rama-rama untuk Adik, dan selepas siap Adik dengan seronoknya berposing dengan topeng kuning tu. Kakakpun masuk sekaki la. Hehehe... langsung tak rupa rama-rama kan...



Tengahari tu pulak kami masak bersama-sama selepas balik beli lauk di Mydin (sebab dah boikot yang 'besar-besar' lain). Masak lauk untuk makan tengahari dan buat puding karamel untuk minum petang lepas dia orang balik sekolah agama nanti. Untuk bersama Ibu yang jarang-jarang memasak ;-) cukup seronok budak berdua tu menolong di dapur. Alhamdulillah... inilah nikmat dan ketenangan yang kadang-kadang terlupa untuk dihargai.

No comments: