Monday, April 28, 2008

Pertandingan Art-Seed



Cuba teka apa kedua-dua gambar di atas? Haa.. itulah hasil kreatif Kakak dan Adik semasa Pertandingan Art-Seed yang diadakan pada 27 April 2008 hari Ahad baru lepas sempena Promosi Produk Agro: Buah Mangga, anjuran Taman Warisan Pertanian Putrajaya. Yang dalam bekas tu ialah 3 biji mangga yang duanya sedang tersenyum hasil diuli, dipicit dan dihias oleh Adik untuk kategori 7-9 tahun. Yang di bawahnya ialah hasil gam dan hias oleh Kakak untuk kategori 10-12 tahun dengan menggunakan biji-biji benih pelbagai bijirin dan tumbuhan. Temanya : Mangga.


Mulanya Adik dan Kakak agak keliru apa yang perlu dibuat kerana tak faham apa yang dimaksudkan dengan Art-Seed. Tapi setelah diberikan penerangan oleh kakak Taman Warisan Pertanian yang manis tu, mereka tekun cuba mengeluarkan idea kreatif masing-masing dan inilah hasilnya. Tambah manis pula promosi mangga kali ini bila Adik berjaya memenangi tempat kedua.




Nasib Kakak pula berbeza daripada Adik. Kakak perlu cuba lagi di lain kali. Tak apalah Kakak, sekurang-kurangnya Kakak sudah mendapat pengalaman bagaimana nak masuk pertandingan Art-Seed. Bagaimanapun, pada Ibu, hasil Kakak tu dah cukup cantik. Tahniah Adik dan Kakak!

3 comments:

elisataufik said...

Tahniah adik!!
and kakak punya work pun tak kurang cantik and creative :)

IKHWANI said...

Wah! bagus Na let the children involved dalam aktiviti macam ni.

Congrats adik dan kakak! sama2 creative!

WRA said...

bestnyaaaa...keep going...:D